- Algemeen
- Actueel
- Activiteiten
- Accommodatie
- Archief
- Contact
- Fietsen
-
Schaatsen
- Algemene info 2014-2015
- Coachkalender 2014-2015
- Baanregels Deventer
- Schaats Lease Plan
- KNSB leeftijdscategorien
- Adelaarskalender
- Wedstrijd progressie prijs
- EIJV Ranglijsten
- BC Gelderse Poort
- KNSBoost Limieten
- KNSBoost Klasseindeling
- KNSBoost Kalender
- KNSBoost Wedstrijd inschrijven
- Baanrecords natuurijsbaan
- inline skaten (skeeleren)
Slijpen baan
toplaag skeelerbaan wordt vernieuwd
Maandag 28 maart om 8 uur is een begin gemaakt met het slijpen van de toplaag.
Het slijpen kan alleen plaatsvinden bij droog weer. De vooruitzichten zijn gunstig voor de komende twee dagen. Naar verwachting is de baan vóór 1 april klaar. Precies volgens de planning.
Het slijpen van de baan is aangenomen door een Gelders bedrijf, Nedabo BV uit Harderwijk, dat zich onderscheidt door innovaties op het gebied van terreinverhardingen. De uitvoering geschiedt door een Belgisch bedrijf, Art&Reno, dat is gespecialiseerd in diamantslijpen van betonvloeren.
Het slijpen van de toplaag van een skeelerbaan is nieuw in Nederland; Ede heeft de primeur. Er is gedegen onderzoek aan vooraf gegaan. Een gepolijst oppervlak maakt de baan sneller, levert minder ernstige verwondingen op bij valpartijen, is een duurzame oplossing en is financieel aantrekkelijk ten opzichte van de traditionele vervanging van de toplaag. Er is grote belangstelling van de zijde van gemeenten waar renovaties op handen zijn en bij de KNSB. Ook NOC*NSF volgt de ontwikkeling.
Het slijpen van de baan is aangenomen door een Gelders bedrijf, Nedabo BV uit Harderwijk, dat zich onderscheidt door innovaties op het gebied van terreinverhardingen. De uitvoering geschiedt door een Belgisch bedrijf, Art&Reno, dat is gespecialiseerd in diamantslijpen van betonvloeren.
Het slijpen van de toplaag van een skeelerbaan is nieuw in Nederland; Ede heeft de primeur. Er is gedegen onderzoek aan vooraf gegaan. Een gepolijst oppervlak maakt de baan sneller, levert minder ernstige verwondingen op bij valpartijen, is een duurzame oplossing en is financieel aantrekkelijk ten opzichte van de traditionele vervanging van de toplaag. Er is grote belangstelling van de zijde van gemeenten waar renovaties op handen zijn en bij de KNSB. Ook NOC*NSF volgt de ontwikkeling.
Publicatiedatum:
2011-03-28
Laatste wijziging: 2011-04-01
Laatste wijziging: 2011-04-01